Podjęcie postępowania egzaminacyjnego na stopień nauczyciela mianowanego – wg „starej ścieżki”
I. Nazwa sprawy: Podjęcie postępowania egzaminacyjnego na stopień nauczyciela mianowanego
II. Miejsce złożenia dokumentów: Urząd Miasta Lubań, ul. 7 Dywizji 14, 59-800 Lubań, Biuro Obsługi Interesanta, I piętro.
III. Wymagane dokumenty: Wniosek o podjęcie postępowania egzaminacyjnego na stopień nauczyciela mianowanego skierowany do Burmistrza Miasta Lubań.
Do wniosku o podjęcie postępowania egzaminacyjnego dołącza się:
1) kopie dokumentów potwierdzających posiadane kwalifikacje zawodowe oraz kopię aktu nadania stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego – poświadczone przez dyrektora szkoły za zgodność z oryginałem,
2) zaświadczenie dyrektora szkoły o:
a) wymiarze zatrudnienia nauczyciela oraz nauczanym przez niego przedmiocie lub rodzaju prowadzonych zajęć w dniu wydania zaświadczenia oraz w okresie odbywania stażu, ze wskazaniem wszystkich szkół, w których nauczyciel odbywał staż,
b) dacie zatwierdzenia planu rozwoju zawodowego i dacie złożenia przez nauczyciela sprawozdania z realizacji tego planu,
c) przyczynach wydłużenia okresu stażu oraz zaliczenia dotychczas odbytego stażu w przypadkach określonych w art. 9d ust. 5 i 5a oraz 9f ust. 2 i 4 Karta Nauczyciela, ze wskazaniem podstawy prawnej odpowiednio wydłużenia albo zaliczenia okresu stażu oraz okresu nieobecności w pracy lub niepozostawania w stosunku pracy,
3) kopię sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego poświadczoną przez dyrektora szkoły za zgodność z oryginałem,
4) kopię oceny dorobku zawodowego za okres stażu, poświadczoną przez dyrektora szkoły za zgodność z oryginałem.
IV. Termin załatwienia sprawy:
1. W przypadku złożenia wniosku wraz z dokumentacją do dnia 30 czerwca danego roku, postępowanie egzaminacyjne powinno być podjęte i zakończone wydaniem decyzji o nadaniu lub odmowie stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego, do dnia 31 sierpnia tego roku.
2. W przypadku złożenia wniosku wraz z dokumentacją do dnia 31 października danego roku, postępowanie egzaminacyjne powinno być podjęte i zakończone wydaniem decyzji o nadaniu lub odmowie nadania stopnia awansu zawodowego do dnia 31 grudnia tego roku.
V. Dodatkowe informacje: O terminie i miejscu przeprowadzenia egzaminu nauczyciel powiadamiany jest na co najmniej 14 dni przed wyznaczoną datą posiedzenia Komisji Egzaminacyjnej.
VI. Miejsce załatwienia sprawy: Referat Edukacji, ul. Mickiewicza 6, 59-800 Lubań, III piętro, pokój nr 14 , tel. 75 646 44 26.
VII. Podstawa prawna:
• Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1762 ze zm.)
• Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli z dnia 26 lipca 2018 r. (Dz. U. z 2020 r. poz. 2200)
• Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 202 4 r. poz. 572 ze zm.)